top of page

חדשות וחידושים בפסג"ה

ביקור המנכ"ל בפסג"ה אשדוד

זה לא רק מקום שיש בו שאיפה של אסתטיקה ועיצוב מאוד מיוחד יש פה גם תוכן שעולה בקנה אחד עם העיצוב הפיזי של המקום בכל פינה יש חשיבה מקדימה, אבל גם תבונה מכוונת של השפעה פדגוגית

 

 מתפתחים פה כלים עצמאיים תוך ראיה מאוד מרשימה של יכולת לחבוק את כל מה שקורה בבתי הספר בצורה מאוד קפדנית

 

 דברי מנכ"ל משרד החינוך, מר שמואל אבואב בביקורו במרכז   פסג"ה אשדוד   למידע נוסף

תוצרים בעקבות השיר "המשפחה שלי", בי"ס הראל 

 המשפחה שלי היא...   כל תלמיד כתב על לב ויצרנו עץ משותף לכל הלבבות

-התכנסנו היום כל גננות אשדוד למפגשים של טע״ם

.טעימות עניין ומשמעות

הגננות נחשפו היום בהפסג"ה למגוון של מודלים וגישות בפדגוגיה  מוטת עתיד

פעלו בסדנאות , התנסו בכלים חדשים מלאי עניין ומשמעות לעבודתן בגן על זה נאמר

תמצית ההוראה היא להפוך את הלמידה למדבקת - לגרום לרעיון אחד להצית את האחר

אחת לשנה ,במסגרת ועדת היגוי, אנחנו- מפקחי העיר, ראשי מינהל החינוך, נציגות מנהלים והנהלת הפסג"ה, מתכנסים לחשיבה והתבוננות על העשייה שלנו. במהלך הוועדה שהתקיימה לאחרונה, חשפנו את הנעשה בפסג"ה- את החידושים, האתגרים הרובצים לפתחנו ואת האופנים הרבים של הפיתוח המקצועי שאותם אנו מקדמים .

בין החידושים

מודל המורה כלומד ומלמד - דרכים לחיבור בין הנלמד במסגרות הלמידה לפרקטיקות ההוראה ויישומן בשטח 

הטמעת מתודות הוראה המקדמות למידה פעילה - ראו פרסום

באתר הפסג"ה החדש , מהלך השקפה מורים מובילים באשדוד פועלות 30 קהילות מורות מובילות 

מחוון רש"ט - המדרג את רמות השימוש בטכנולוגיה בכיתה

מודל לליווי פיתוח מקצועי בבתי הספר

ועוד חידושים עליהם אנו עמלות במרץ

תודה לכל השותפים והנוכחים על השותפות והשיח המשמעותי והמקדם

?מצאת דרך להפריח את השדה החינוכי

אותך אנחנו מחפשות

היוזמה "העוצמה שבאדוות" יוצאת לדרך בשנית

אם יש לך כלי מיוחד/ מומחיות שפיתחת ותרצ/י לשתף, אנחנו כאן

!בשבילך

צור/צרי קשר ותוכל/י לקבל מאתנו ליווי מקצועי ובמת חשיפה

?מעניין אותך

.לפרטים נוספים צפי/ה בסרטון

.צוות "העוצמה שבאדוות" ,פסג"ה אשדוד

למידע נוסף

סוף סוף זה קרה. המשחק "מתחברים לרש"ט" הושק חגיגית בפורום מנהלי עי"ס שהתקיים במרכז הפסג"ה. המשחק- פיתוח מקומי המנגיש את מחוון רש"ט (רמות שילוב הטכנולוגיה בהוראה) בקרב הקהילה החינוכית באשדוד. המחוון המקומי- תוצר של תהליך פדגוגי ארוך ומשתף המבוסס על מודל S.A.M.R (פואנטדורה, 2006) ומהווה סינתזה של מחוונים בית ספריים בעיר. המנהלים חקרו את התרחישים, התחרו ביניהם על דיוק והרוויחו (או הפסידו) כסף שהשקיעו בבחירות שלהם. הייתה חגיגה פדגוגית של ממש ואנו נרגשים לקראת הזדמנויות המשחק בקרב המאיצים, הצוותים, חדרי המורים

גם אנחנו לומדים דרך הידיים! צוות הפסג"ה צועד צעד נוסף קדימה- אל מרחבי המייקרים. אז מה זה מייקרים בכלל? במרחבי מייקרים לומדים דרך עשייה, התנסות ממוקדת מוצר שמאפשרת ניסוי, תהייה וטעייה. התהליך משלב שימוש בטכנולוגיה ורכיבים אלקטרוניים . בסדנה שהעביר שראון פז הצלחנו להרכיב מכונה מציירת בכוחות עצמנו.. היה מרתק!