top of page

אל תספרו לי שכדי לעוף כל מה שצריך זה זוג כנפיים.

אם רוצים לעוף, צריך שיהיו גם שמיים. (עידית ברק)

פסים3.png
אתר הפסגה (12).png
אתר פסגה (2).png
פסים3.png
פסים3.png
לוגו קליטה מיטבית תשפד (1).png
מרחב סהר כותרת (13).png

"מודל טשר" – מודל לשיחה יעילה בין המורה להורה (כתיבה: גלית דבח)

סיום

1. הצגת הבחירה והמחיר בדרך להשגת המטרה

2. סבב הקשבה נוסף – מורה תלמיד

3. סגירה באופטימיות

 שלב ג- רפלקציה: מורה מול עצמו ו/או מול הצוות המקצועי

1.     רפלקציה- מה הרגשתי? מה היה? מה קדמתי? מה החמצתי?

2.     סקירת התוצאות והשווה למטרה

3.     תכנון מהלך חדש/אחר/נוסף מול התלמיד ו/או ההורה

4.     מעקב אחר התוצאות וקביעת יעד חדש לביצוע.

_7920b55d-e0b3-448e-a916-0e77e124ed48.jpg

השיחה כוללת מספר שלבים:

 

שלב א- טרום שיחה: מורה מול עצמו ו/או מול הצוות המקצועי

1.     התכווננות- איך? מה זה נותן? למי? למה הצורך בשיחה?

2.     הגדרת מטרות- מטרות על ומטרות אופרטיביות וכמובן תיאום ביניהן.

3.     הבחנה בין העיקר לטפל

4.     צפי תוצאות

 

שלב ב- שיחה: מורה- הורה- תלמיד

פתיחה:

1.     גיוס ההורה – עידוד, העצמה

2.     הקשבה מלאה ( בלי שאלות) למה שההורה רוצה להשמיע

3.     הצגת מטרות : מטרת העל ומטרת השיחה

 

גוף השיחה:

1. סקירת עובדות בנוגע לתפקודו הלימודי וההתנהגותי של התלמיד- הבחנה בין דעה לעובדה , ללא פרשנות, שיפוטיות או ביקורת ("מסר אני")

2. התאמה בין העובדות למטרות

3. התייחסות לנקודות חוזק של התלמיד- למנות לפחות נקודת חוזק אחת. (עידוד והעצמה)

bottom of page