"מודל טשר" – מודל לשיחה יעילה בין המורה להורה (כתיבה: גלית דבח)
סיום
1. הצגת הבחירה והמחיר בדרך להשגת המטרה
2. סבב הקשבה נוסף – מורה תלמיד
3. סגירה באופטימיות
שלב ג- רפלקציה: מורה מול עצמו ו/או מול הצוות המקצועי
1. רפלקציה- מה הרגשתי? מה היה? מה קדמתי? מה החמצתי?
2. סקירת התוצאות והשווה למטרה
3. תכנון מהלך חדש/אחר/נוסף מול התלמיד ו/או ההורה
4. מעקב אחר התוצאות וקביעת יעד חדש לביצוע.
השיחה כוללת מספר שלבים:
שלב א- טרום שיחה: מורה מול עצמו ו/או מול הצוות המקצועי
1. התכווננות- איך? מה זה נותן? למי? למה הצורך בשיחה?
2. הגדרת מטרות- מטרות על ומטרות אופרטיביות וכמובן תיאום ביניהן.
3. הבחנה בין העיקר לטפל
4. צפי תוצאות
שלב ב- שיחה: מורה- הורה- תלמיד
פתיחה:
1. גיוס ההורה – עידוד, העצמה
2. הקשבה מלאה ( בלי שאלות) למה שההורה רוצה להשמיע
3. הצגת מטרות : מטרת העל ומטרת השיחה
גוף השיחה:
1. סקירת עובדות בנוגע לתפקודו הלימודי וההתנהגותי של התלמיד- הבחנה בין דעה לעובדה , ללא פרשנות, שיפוטיות או ביקורת ("מסר אני")
2. התאמה בין העובדות למטרות
3. התייחסות לנקודות חוזק של התלמיד- למנות לפחות נקודת חוזק אחת. (עידוד והעצמה)