"מנהיגות"- יכולת של אדם או קבוצת אנשים להוביל אל עבר מטרה משותפת במינימום סמכות. פעולה מנהיגותית קשורה בצורה ישירה להשפעה וליצירת שינוי.
עוגני הפסג"ה הם מנהיגות חינוכית ופדגוגיה איכותית והחתירה היא להעצמת השניים ולחיבורים סינרגטיים המייצרים עשייה חינוכית מיטבית. ההנהגה החינוכית היא VIP מבחינתנו מתוך הבנת האחריות ואדוות העשיה של הנושאים בדבר.
ילקוט למובילי שינוי ומהפך בבית הספר
חוברת המסכמת שנת מחקר של בית ספר שהצליח לעשות מהפך
בהישגי התלמידים ובזמן קצר.
הפוטנציאל להבחין
בין "מנהיגים" ל"לא מנהיגים"
מחקר זה מתמקד בסוגית
זיהוי היכולות החשובות להנהגה.
מערך התנסות למנהל
להובלת שינוי בבית הספר
פרק הכולל מודל ופרקטיקות המאפשרים למנהל.ת ליצור תכנית עבודה מסודרת וייעודית ליישום תהליכי שינוי ממוקדים, אגב התנסות ,רפלקציה ולמידה
מעצם העשייה.
הבניית סביבה המעוררת מנהיגות מורים
מאמר זה מצביע על הקשר בין מנהיגות מורים וסביבת עבודה המזמינה ומצמיחה מנהיגות מורים ומאופיינת בהזדמנויות להשתתפות, לחקירה, דיאלוג ורפלקציה ממוקדי למידה.
מהי מנהיגות מיטבית
והאם יש אחת כזו בכלל…?
פרק העוסק כולו במנהיגות מתוך חוברת למגמת ניהול עיסקי של רשת עמל.
הפרק כולו עוסק בשאלה
האם קיימת מנהיגות מיטבית אחת שעשויה להוביל ארגונים להצלחה?
מנהיגות המניעה לעשייה ולמעורבות
ביטאון של מכון מופ"ת,
גיליון מספר 50, מרץ 2013
המוקדש כולו ל"מנהיגות המניעה לעשייה ולמעורבות"
פיתוח מנהיגות ביניים
המסמך מציג את הקשר בין הישגים
לסגנון המנהיגות של מנהיגות הביניים
וכולל מודל המיועד למנהל בית-ספר
המעוניין לחולל תהליך טיפוח
של שכבת מנהיגות הביניים בבית ספרו.
על אסטרטגיות להנעת שינוי בבית הספר
תיאור 4 "מנועי השינוי" הנדרשים כדי להוביל שינוי אפקטיבי ובר-קיימא בבית הספר.
על סגנונות מנהיגות-
מנהיגות, רגשות המונהגים וביצועיהם
יש מנהלים ש"יש להם את זה" והם מצליחים לסחוף אחריהם בהתלהבות אנשים רבים בארגון. מהו אותו "זה"? מהי אותה "נוכחות" שנראה שהיא קיימת אצל מנהלים מסוימים?
כיצד אותם מנהלים מניעים את עובדיהם?
מה מיוחד באופן שבו הם פועלים?
הקשר בין פיתוח מקצועי מכוון שינוי
של מנהיגות ביניים להובלת שינוי
בבית הספר-חקר מקרה
המאמר בוחן האם פיתוח מקצועי מתמשך
של מנהיגות בית ספרית מובילת שינוי.
על אוטונומיה ומנהיגות
ספר מתאר ומדגים כיצד יכולים בתי ספר לבנות יכולת שתאפשר להם להגיע להישגי תלמידים גבוהים יותר, באמצעות האוטונומיה שניתנה להם בשנים האחרונות
פיתוח מנהיגות כתהליך בניית זהות
המאמר עוסק בתהליכי התפתחותם
ופיתוחם של "מנהיגים בחיי היום-יום
בדגש על מפקדים בצבא.
כלי לגיבוש יעדים
המדריך הגדרת יעדים וגיבושם היא הכלי המנהיגותי הראשון לקידום ביצוע ולמידה.
הכל"י (כלי לגיבוש יעדים) מהווה פרקטיקה להובלת צוות לגיבוש יעדים ומורכב משלושה שלבים עיקריים.
דף להערכת ישיבת צוות
באמצעות רפלקציה/תצפית
מדריך ללמידה אפקטיבית בצוות,
אבני ראשה
המדריך מציג את האסטרטגיה של הפקת לקחים כאחת האסטרטגיות המרכזיות ללמידה אירגונית
פיתוח מנהיגות -
סיפורים ופרקטיקות מהשטח
מבחר דוגמאות מבתי ספר הכוללות מודלים, כלים ופרקטיקות שימושיות.
מודל 4 סביבות המנהיגות
מודל המציג ארבע אינפוגרפיקות
של ארבע סביבות מנהיגות שנעות
בין המופשט לקונקרטי ובין המערכתי לפנימי
מודל לשיחת משוב דיאלוגית
הצגת מודל לשיחת משוב מצמיחה
לאחר צפיה בשיעור.